Goede keuze!
1
Afrekenen Ga naar mandje
Email: info@wall-art.nl
verzenden slechts € 3,90
14 Dagen retourbeleid

Veel Gestelde Vragen | wall-art.nl

Wat is een Muursticker?

Muurstickers zijn ideaal om een nieuwe sfeer aan te brengen in je interieur op eenvoudige wijze. Onze muurstickers zijn van een hoogwaardige kwaliteit en kunnen eenvoudig worden aangebracht op een gladde ondergrond (zoals een gladde muur, glad behang, hout, spiegels, meubels, tegels en glas). Bij het verwijderen laten de muurstickers geen resten achter. De muurstickers van wall-art hebben geen randen rondom waardoor de afbeelding op de muur geschilderd lijkt te zijn.

Wat is een Muurprint?

Muurprints zijn zelfklevende posters welke voorzien zijn van een elegante en zijdezachte afwerking. Een muurprint kan eenvoudig worden aangebracht op een gladde ondergrond (zoals een gladde muur, glad behang, hout, spiegels, meubels, tegels en glas). Ook het verwijderen van de muurprint is eenvoudig en er blijven geen resten achter.

Waar kunnen Muurstickers en Muurprints worden toegepast?

Onze muurstickers en muurprints kunnen worden geplakt op gladde muren, ramen, spiegels, hout, behang, metaal, tegels en zelfs op fijn gips. Opgemerkt dient te worden dat het oppervlak waarop je de muursticker of muurprint aanbrengt vrij is van stof, vet, latex en siliconen. Als je muur geverfd is of behangen met een ondergrond waarvan je niet zeker bent of een muursticker of muurprint hecht, kun je een gratis proefsticker aanvragen via info@wall-art.nl.

Kunnen muurstickers ook buiten geplakt worden?

Als de ondergrond glad is en goed droog blijft is het mogelijk de muurstickers buiten toe te passen. Bij regen zal een muursticker echter niet meer hechten aan de ondergrond

Kunnen de muurstickers in een badkamer of toiletruimte worden geplakt?

De muurstickers kunnen geplakt worden in een badkamer of toiletruimte. Belangrijk is dat de muursticker niet in direct contact komt met water, vocht is echter geen probleem. We hebben speciale stickers voor tegels in de badkamer welke uitermate geschikt zijn voor vochtige ruimtes.

Mijn muur is net geschilderd. Wat nu?

Als je muur net geschilderd is raden we je aan tenminste drie weken te wachten alvorens je een muursticker of muurprint aanbrengt.

Hoe verwijder ik een sticker van de muur?

Gebruik een scherp mes om de sticker voorzichtig te verwijderen. Als zich moeilijkheden zouden voordoen op glas, tegels of andere oppervlakken, verwarm de sticker dan met behulp van een haardroger op de laagste stand. Als je muur wordt blootgesteld aan direct zonlicht kan het zonlicht de verf op de muur doen vervagen maar het gebied waarop de muursticker heeft gezeten zal niet vervagen. Hierdoor is het mogelijk dat bij het verwijderen na geruime tijd er een kleurverschil zichtbaar zal zijn op de muur op de plek van de muursticker.

Kan ik proberen of de sticker blijft plakken op mijn ondergrond?

Ja! Plak een stuk plakband op de gewenste ondergrond. Als het plakband 's nachts blijft plakken zonder los te komen is deze ondergrond geschikt voor het aanbrengen van stickers. Op verzoek kunnen we een monster toesturen voor testdoeleinden.

Hoe kan ik losse delen van de muursticker apart aanbrengen?

De muursticker wordt geleverd tussen een beschermfolie en de applicatiefolie, kant en klaar om aangebracht te worden. Alleen het ontwerp zelf hecht aan de muur waardoor de muursticker geschilderd lijkt. De beschermfolie wordt gebruikt voor de bescherming en stabiliteit van de muursticker. De applicatiefolie maakt het mogelijk de muursticker van de folie naar de wand over te brengen. Je kunt de muursticker op jouw muur verdelen zoals je zelf wenst. Individuele elementen kun je elders op de muur plakken indien gewenst. Je kunt hiervoor de losse delen los knippen om deze vervolgens op de door jou gewenste plek te kunnen plakken. De beschermfolie en de applicatiefolie gooi je na het aanbrengen van de muursticker weg. 

Is het mogelijk om de sticker opnieuw aan te brengen?

Zolang de applicatiefolie niet is verwijderd, kun je de positie van de sticker nog herzien. Na verwijdering is het moeilijk om opnieuw afzonderlijke stukken van de sticker aan te brengen zonder de aanhechting te beïnvloeden. Muurprints kunnen worden verwijderd en hergebruikt in een andere plaats. Houd er echter rekening mee dat de lijm minder plakt na elke verwijdering.

Hoe lang kan ik een muursticker bewaren?

Indien mogelijk, zou je de muurstickers niet te lang moeten bewaren - daar zijn ze te mooi voor! Als dit echter niet kan worden voorkomen kunnen de muurstickers worden opgeslagen in een droge ruimte en platliggend gedurende ongeveer 2 maanden bij een temperatuur tussen 10 en 25 C.

Hoe is de afmeting van de artikelen aangegeven?

De aangegeven afmetingen zijn aangegeven in breedte x hoogte. De genoemde afmeting bij muurstickers verwijst altijd naar de afmeting van het vel waarop de muursticker wordt geleverd. Eventuele losse elementen zoals vlinders, sterren, enz. worden op hetzelfde vel als de eventuele tekst geleverd. Je kunt deze elementen echter elders op de muur aanbrengen. Onze video (zie ook ons YouTube kanaal) voor het aanbrengen van muurstickers maakt de instructie gemakkelijk. Voor andere producten is de absolute afmeting van het artikel vermeld, ook in breedte x hoogte.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Je kunt betalen via iDeal, Bancontact, Sofort, Paypal, Overschrijving, Visa en Mastercard.

Mijn betaling is niet gelukt. Wat nu?

Onder vermelding van je ordernummer kun je het openstaande bedrag overschrijven.

IBAN: NL50ABNA0435313932
BIC-SWIFT: ABNANL2A

Hoe snel moet ik betalen?

We produceren je bestelling na betaling. Als je binnen 14 dagen niet hebt betaald, kan het voorkomen dat we je bestelling annuleren.

Waarom heb ik geen bevestigingsmail ontvangen?

Controleer a.u.b je spam folder in je mail. Als je ook daar geen bevestigingsmail hebt ontvangen, heb je naar alle waarschijnlijkheid een typefout gemaakt in je mailadres. Een verzendbevestiging wordt geautomatiseerd verzonden binnen enkele minuten na je bestelling.

Waar blijft mijn bestelling?

Als de betaling door jou is voldaan streven we ernaar je bestelling binnen 48 uur te produceren. Na productie verzenden we je pakket z.s.m. per pakketpost. Gedurende weekenden en feestdagen kan levering langer duren dan gebruikelijk, wij zijn hierin helaas ook afhankelijk van de pakketpost. Voor levering kun je rekening houden met een levertijd van ca. 4 - 6 werkdagen. Dit is een indicatie en geen garantie! Je ontvangt per geautomatiseerde mail de tracking code (verzendnummer) van je bestelling. Vragen over waar je bestelling blijft binnen 5 dagen na bestelling kunnen we helaas niet in behandeling nemen.

De term 'levertijd' beschrijft de periode tussen de ontvangst van de bestelling en de levering van de bestelling aan de klant.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Op maat gemaakte artikelen (aanpassingen in afmeting, kleur of naamstickers) kun je niet retourneren. Als je een foutief artikel hebt ontvangen of een kapot artikel kun je uiteraard het artikel retourneren. Kies je voor retourneren op onze kosten, dan ontvang je een tegoedbon voor een volgende bestelling ter waarde van het aankoopbedrag van de bestelling die je retourneert. Wil je je geld terug ontvangen, dan zijn de retourkosten voor jouw eigen rekening. Neem contact op met onze klantenservice via info@wall-art.nl als je iets wilt retourneren.

Waarom werkt de kortingscode niet?

Let op dat je de code exact overneemt zoals aangegeven op de kadobon of in de aanbieding. Vermeld geen aanhalingstekens en zorg dat eventuele hoofdletters exact worden overgenomen.

Welke kleur moet ik kiezen als ik de muursticker in het zwart wil en de muur is wit?

Onze muurstickers zijn contour gesneden en worden in kleur weergegeven bij de productafbeeldingen. De kleur van de muursticker is dus de kleur die je moet selecteren. Als de muur op de achtergrond wit is, selecteer je de muursticker in de kleur zwart (of uiteraard in de door jou gewenste kleur).

Zijn de licentie-artikelen ook in andere afmetingen of uitvoeringen verkrijgbaar?

Omdat er rechten verbonden zijn aan verkoop van de licentie-artikelen is het niet toegestaan hier enige wijzigingen in aan te brengen.

Kan ik de meubels kopen van de productfoto?

De meubels bieden we niet aan voor verkoop. We gebruiken deze foto's voor sfeer.

Kan ik de artikelen in een showroom of winkel bekijken?

Wij verkopen ons gehele assortiment online en hebben geen fysieke winkel.

Ik kan geen nieuw wachtwoord aanvragen?

Als je je eerste bestelling als gast hebt geplaatst, kun je geen nieuw wachtwoord aanvragen. Je zult dan eerst een account moeten aanmaken. Bij problemen, mail naar info@wall-art.nl.

Ik heb geen antwoord gevonden op mijn vraag, wat nu?

Als het antwoord op jouw vraag bovenstaand niet is terug te vinden kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice via info@wall-art.nl. We beantwoorden jouw mail indien mogelijk altijd nog dezelfde werkdag.