Veel Gestelde Vragen

Product Vragen

  • Hoe moet ik mijn wanddecoratie, fotobehang of muursticker ophangen?

    Voor de meeste van onze producten hebben wij uitgebreide instructies gemaakt, hierbij staan ook veel video's zodat je goed kunt kijken hoe alles werkt voordat je begint. Je vindt onze instructies hier.

  • Hebben jullie nog meer video's die mij kunnen helpen?

    Op ons youtube kanaal kun je veel vinden om je verder te helpen. Daar vind je ook leuke ideëen om bijvoorbeeld zelf mee te knutselen, zoals het zelf decoreren van onze MDF letters.

  • Wat is een muursticker?

    De muurstickers van wall-art zijn contour gesneden waardoor ze op de muur geschilderd lijken te zijn. Er zijn geen lelijke witte of zogenaamd transparante randen rond de muurstickers. Muurstickers plakken het best op een gladde ondergrond, zoals een gladde muur, een deur, glad behang of bijvoorbeeld een kast. Bekijk onze youtube video waar stap voor stap wordt uitgelegd hoe je een wall-art muursticker kunt aanbrengen.

  • Wat is een muurprint?

    Een muurprint is eigenlijk gewoon een zelfklevende poster. Omdat de print zelfklevend is aan de achterzijde kun je deze ophangen zonder lijst of zonder tape. Het mooie is dat je een superstrakke wanddecoratie hebt. Ook leuk om er meerdere naast of boven elkaar te hangen. Het verschil tussen een muurprint en een muursticker is dat een muurprint er uit ziet als een poster, dus rechthoek vormig, terwijl een muursticker rondom wordt uitgesneden.

  • Op welke ondergronden kan ik een muursticker of muurprint plakken?

    Het mooiste resultaat krijg je absoluut als je de muursticker of muurprint plakt op een gladde ondergrond. Je kunt muurstickers plakken op hout, op metaal, op een spiegel, op tegels of op een geschilderde of behangen muur. Je kunt een muursticker of muurprint plakken op een ondergrond met wat oneffenheden, maar dan zal de muursticker minder goed hechten. Als je er zeker van wilt zijn of een muursticker goed plakt op de door jou gekozen ondergrond, vraag dan een proefsticker aan via email (klik hier).

  • Op welke ondergrond blijven muurstickers niet plakken?

    Het is belangrijk drie weken na het schilderen van een muur te wachten met het aanbrengen van een muursticker zodat de muur zeker goed genoeg is gedroogd. Als de muur niet goed droog is, kan de muursticker na het aanbrengen gauw loslaten wat natuurlijk zonde is van je aankoop. Muurstickers en muurprints plakken niet goed op een muur die geschilderd is met verf op krijtbasis en helaas ook niet op een ruwe muur. Als je er zeker van wilt zijn of een muursticker goed plakt op de door jou gekozen ondergrond, vraag dan een proefsticker aan via email (klik hier).

  • Hoe kan ik de diverse delen van de muursticker aanbrengen waar ik wil?

    Als je een muursticker hebt besteld die bestaat uit meerdere delen, bijvoorbeeld een boom met blaadjes, dan kun je deze delen aanbrengen waar je wilt. Knip eenvoudig het deel van het vel los en breng ieder deel aan waar je wilt. Het knippen hoeft niet nauwkeurig of recht, want alleen de muursticker zelf blijft achter op de muur en dus niet de draagfolie. Bekijk ook onze uitgebreide instructievideo om stap voor stap te bekijken hoe je dit goed kunt doen. Moeilijk is het helemaal niet, het is gewoon een kwestie van de goede stappen volgen en in de video laten we je die stappen precies zien.

  • Kunnen muurstickers ook buiten geplakt worden?

    Als de ondergrond glad is en goed droog blijft is het mogelijk de muurstickers buiten toe te passen. Bij regen zal een muursticker echter niet meer hechten aan de ondergrond.

  • Kunnen de muurstickers in een badkamer of toiletruimte worden geplakt?

    De muurstickers kunnen geplakt worden in een badkamer of toiletruimte. Belangrijk is dat de muursticker niet in direct contact komt met water, vocht is echter geen probleem. We hebben speciale stickers voor tegels in de badkamer welke uitermate geschikt zijn voor vochtige ruimtes.

  • Mijn muur is net geschilderd. Wat nu?

    Als je muur net geschilderd is raden we je aan tenminste drie weken te wachten alvorens je een muursticker of muurprint aanbrengt.

  • Hoe kan ik een muursticker verwijderen?

    Het verwijderen van een muursticker is eenvoudig. Gebruik hiervoor een scherp mesje en eventueel een pincet om zo de randjes los te krijgen en de rest van de muursticker verder los te trekken. Als je dit voorzichtig doet, beschadig je de muur niet. Wel bestaat de kans dat de muur anders van kleur is doordat de zon de muur van kleur heeft doen veranderen, wat juist niet het geval is op de plek waar de muursticker heeft gezeten. Zo kan er dus enig kleurverschil ontstaan.

  • Kan de muur beschadigden als ik een muursticker verwijder?

    Normaal gesproken beschadigt een muur niet als een muursticker wordt verwijderd. Is dit toch het geval, dan is de muur niet goed droog geweest toen de muursticker verwijderd werd of de muur is niet goed genoeg gestuct. Wall-art draagt geen verantwoordelijkheid voor eventuele beschadigingen aan de muur of aan andere oppervlakken die ontstaan tijdens of na het aanbrengen of verwijderen van een muursticker.

  • Hoe kan ik snel testen of een muursticker op mijn muur of andere ondergrond blijft plakken?

    Plak een stuk afplaktape of plakband op de ondergrond waar je de muursticker zou willen aanbrengen. Als de tape of plakband er gedurende 12 uur niet afvalt, dan is deze ondergrond geschikt voor een muursticker. Ook kun je kosteloos een proefsticker aanvragen via email (klik hier).

  • Kan ik de muursticker na het aanbrengen op een andere plek opnieuw gebruiken?

    Nee, helaas is dat niet mogelijk. Om de wall-art muurstickers de mooiste kwaliteit te geven waardoor ze op de muur geschilderd lijken te zijn, maken we deze zo dun mogelijk. Hierdoor is het niet mogelijk de muursticker te verwijderen en her te gebruiken.

  • Hoe lang kan ik wachten met het aanbrengen van mijn nieuw gekochte muursticker?

    Als je je muursticker hebt ontvangen wil je deze natuurlijk zo snel mogelijk gaan aanbrengen en dat is een goed idee, want hoe langer je de muursticker laat liggen voor je de muursticker plakt, hoe minder groot de kleefkracht van de lijm wordt en dus plakt de muursticker minder goed. Het is daarom niet aan te raden de muursticker langer dan twee a drie weken te bewaren. Let ook goed op dat de muursticker plat bewaard wordt, want hoe langer opgerold, hoe groter de kans dat dit zichtbaar blijft bij en na het aanbrengen. De temperatuur van de ruimte waar de muursticker tijdelijk wordt bewaard dient tussen de 10° C en 25° C te zijn. Bij zeer hoge temperaturen neemt de kleefkracht af. Wacht dus zeker op warme zomerdagen, ondanks de hitte, toch niet al te lang met het aanbrengen van jouw muursticker.

  • Hoe moet ik de maat interpreteren die bij de producten staat aangegeven?

    Bij muurstickers wordt de maat aangegeven van het vel waarop de muursticker(s) wordt/worden geleverd zoals zichtbaar in de tweede afbeelding bij het product. De maat staat aangegeven in hoogte x breedte. Bij wanddecoraties en behang staat de maat ook aangegeven in breedte x hoogte, tenzij anders aangegeven.

  • Welke kleur moet ik kiezen als de muur wit is en ik de muursticker in het zwart wil?

    De kleur die je kiest is de kleur waarin je de muursticker zult ontvangen. Omdat onze muurstickers contour gesneden zijn is de ondergrond dus de kleur van je eigen muur. Op de voorbeeldfoto is dat ook weergegeven. Zie je een zwarte muursticker op een grijze muur, dan is het grijze deel de muur en dus geen onderdeel van de muursticker. Zwart is dan de kleur van de muursticker. Wil je deze kiezen in bijvoorbeeld donkergrijs, dan selecteer je donkergrijs als kleur.

  • Wat is het verschil tussen acrylglas en een glasschilderij?

    Acrylglas, ook wel plexiglas genoemd, is lichtgewicht en onbreekbaar. Glas is een stuk zwaarder en kan breken. Acrylglas is geschikt voor zowel binnen- als buiten en dus ook in de badkamer. Het blijft mooi in alle weersomstandigheden, geen vervaagde kleuren etc. Glas is niet geschikt voor buitengebruik. De kleuren zijn zowel prachtig op plexiglas als op glas, beiden zijn van sublieme kwaliteit. Uitgebreide materiaalbeschrijvingen vind je onder de productfoto als je klikt op ‘materiaal’.

  • Mijn schilderij op acrylglas lijkt een groene gloed te hebben, hoe kan dat?

    Wees gerust. De groene gloed komt van de transparante beschermlaag die nog op het schilderij zit. Verwijder deze voorzichtig en dan pas komen de prachtige kleuren tevoorschijn. Zie ook de video hoe de laag te verwijderen.

  • Ik wil een mooie wanddecoratie maar wil eigenlijk niet boren, wat is er mogelijk?

    Als je op zoek bent naar een mooi schilderij maar je wilt of kunt niet boren, dan zijn de Forex wanddecoraties uitermate goed geschikt. Dit materiaal, hard foam, is dusdanig licht dat je het eenvoudig op kunt hangen met bijvoorbeeld een zelfklevende spijker. Ook de zelfklevende spijkers bestel je makkelijk bij wall-art.

  • Hoe hang ik een spatscherm op?

    Een spatscherm achter de kookplaat ophangen dient nauwkeurig te gebeuren maar is met onze uitgebreide instructievideo helemaal niet moeilijk. Een spatscherm kan ook worden gekit, maar dan dient de siliconenkit gebruikt te worden welke op onze site te bestellen is. Onze instructies vind je hier.

  • Is een spatscherm geschikt voor gebruik bij iedere warmtebron?

    Jazeker. Onze hittebestendige spatschermen zijn uitvoerig getest en zijn hittebestendig. De wall-art spatschermen voor de keuken kunnen uitstekend worden gebruikt in combinatie met een gasfornuis, een inductiekookplaat of een keramische kookplaat. Let wel goed op dat de vlam van het gasfornuis zich op een minimale afstand van 10 cm bevindt t.o.v. het spatscherm.

Speciale Verzoeken

  • Kan ik een eigen foto bij jullie laten afdrukken?

    Ja! Het is mogelijk om je eigen foto bij ons op diverse ondergronden te laten afdrukken. Onze configurator vind je hier. Let op: Helaas is het retourneren van een wanddecoratie met eigen foto niet mogelijk. Het kan zijn dat de kwaliteit onverhoopt tegenvalt als je jouw bestelling ontvangt. Echter, de kwaliteit van de foto wordt aangegeven bij het uploaden. Als je er toch voor kiest deze af te laten drukken ondanks dat deze geen optimale kwaliteit heeft, dan is het risico van eventuele mindere kwaliteit voor jouzelf. Wall-art kan geen retouren accepteren van producten met een eigen foto.

  • Ik heb een speciaal verzoek.

    We verkopen alleen de artikelen en afmetingen zoals deze op de site vermeld staan. Als je een vraag hebt, vraag het ons dan via email (klik hier).

  • Zijn andere afmetingen mogelijk?

    Andere afmetingen dan de maten aangegeven in onze online shop zijn helaas niet mogelijk. We maken geen muurstickers, behang of wanddecoraties op maat.

  • Zijn de licentie-artikelen ook in andere afmetingen of uitvoeringen verkrijgbaar?

    Omdat er rechten verbonden zijn aan verkoop van de licentie-artikelen is het niet toegestaan hier enige wijzigingen in aan te brengen.

  • Waar kan ik de meubels kopen die ik op de sfeerplaatjes zie?

    We gebruiken de sfeerplaatjes om je te laten zien hoe een bepaald product in een thuissituatie er uit kan zien. De meubels zijn niet te koop en helaas is ook niet bekend waar deze te koop zijn, deze zijn slechts ter illustratie van een huiselijke sfeer.

  • Kan ik de artikelen in een showroom of winkel bekijken?

    Wij verkopen ons gehele assortiment online en hebben geen fysieke winkel.

Bestellen, Betalen, Verzenden

  • Welke betaalmogelijkheden zijn er?

    Bij wall-art kun je betalen via iDeal, Bancontact, Visa, Mastercard, Paypal, Maestro en bankoverschrijving. Als je kiest om per overschrijving te betalen, let dan altijd op dat je het ordernummer vermeldt bij de overschrijving en dat het bedrag precies overeenkomt met het openstaande bedrag. We produceren je bestelling altijd pas na betaling.

  • Kan ik achteraf betalen?

    Nee, helaas is dat niet mogelijk.

  • Mijn betaling is niet gelukt. Wat nu?

    Als de betaling niet is gelukt kunt u de bestelling als geannuleerd beschouwen en opnieuw bestellen.

  • Hoe snel moet ik betalen?

    We produceren je bestelling na betaling. Als je binnen 14 dagen niet hebt betaald, kan het voorkomen dat we je bestelling annuleren. Let op: Op het moment dat je je order bevestigd hebt via de checkout pagina, ben je een wettelijke betaalverplichting aangegaan.

  • Kan ik mijn bestelling annuleren?

    Als je je bestelling wilt annuleren wees er dan snel bij, anders is je bestelling reeds in productie waardoor annuleren niet meer kan. Stuur een mailtje naar ons (klik hier) met je ordernummer als je wilt annuleren. We informeren je dan z.s.m. of je bestelling nog geannuleerd kon worden.

  • Ik heb een fout adres doorgegeven, wat nu?

    Het is belangrijk dat u uw adres correct doorgeeft bij het plaatsen van uw bestelling. Het aanmaken van verzendlabels gebeurt volledig geautomatiseerd en dus kan er niet handmatig op fouten gecontroleerd worden. Als een adres niet juist is, kan dit tot gevolg hebben dat het pakket niet geleverd wordt door het postbedrijf met onnodige kosten achteraf doordat het pakket opnieuw verstuurd moet worden. Wij zijn dan ook genoodzaakt deze kosten aan u door te berekenen als door toedoen van het foutief invoeren van een leveradres, we kosten moeten maken om het pakket opnieuw naar u te versturen.

  • Kan ik een wijziging aanbrengen na het plaatsen van mijn bestelling?

    Nadat de bestelling door ons ontvangen en geaccepteerd is, is het niet meer mogelijk om wijzigingen in de bestelling (maat, kleur, adres, of welke wijziging dan ook) door te geven. We hebben een volledig geautomatiseerd order en productieproces, waardoor het niet mogelijk is wijzigingen in uw order door te geven. Financiële gevolgen voor het doorgeven van verkeerde informatie (bijvoorbeeld: Bezorgadres) komen volledig ten laste van de klant.

  • Ontvang ik een orderbevestiging?

    Ja, je ontvangt een orderbevestiging binnen enkele minute na het plaatsen van je bestelling. Ontvang je de bevestiging niet, check dan in je spam folder om te kijken of deze bij je ongewenste mail is binnen gekomen. Als je geen bevestiging hebt ontvangen dan zal je helaas in je e-mail adres een fout hebben gemaakt. Je kunt dan een mailtje sturen naar ons (klik hier) om te vragen naar je ordernummer.

  • Hoe lang is de levertijd?

    Omdat we je bestelling pas produceren nadat je je bestelling hebt geplaatst en deze dus niet uit een magazijn halen, duurt de levering wat langer dan de tegenwoordig zo geliefde levering van de volgende dag in huis. We produceren jouw bestelling met de grootste zorg en aandacht en zorgen er voor dat je jarenlang van jouw aankoop kunt genieten, daarom is een paar daagjes wachten toch geen probleem? Voor standaardleveringen kun je uitgaan van ongeveer een week, circa 4-6 werkdagen. Heb je echter een XXL wanddecoratie besteld van boven de 120 cm (dit geldt niet voor muurstickers), dan wordt je bestelling bij je afgeleverd door een transportbedrijf. Dit duurt wat langer dan een reguliere zending maar je krijgt jouw pakket dan ook op afspraak geleverd, het transportbedrijf neemt eerst telefonisch contact met je op om samen met jou een bezorgafspraak te plannen.

  • Waar is mijn bestelling?

    Als je bestelling per reguliere pakketpost is verstuurd (dit geldt voor de wanddecoraties onder de meter, alle muurstickers en de woonaccessoires), dan ontvang je de trackinginformatie automatisch per mail. Je kunt in de verzendmail klikken op het tracking nummer zodat je je pakket kunt volgen.

  • Kan ik mijn adres nog wijzigen?

    Als je pakket is verstuurd is het niet meer mogelijk om je adres te wijzigen helaas.

  • Kan ik mijn pakje laten bezorgen bij een postbus of afleverpunt?

    Helaas is het momenteel niet mogelijk uw bestelling te laten bezorgen op een afhaalpunt. U kunt niet op eigen initiatief een adres van een afhaallocatie invullen, we bieden deze optie niet. Als u een afhaallocatie invult bij het leveradres, dan is dit op eigen risico en de kans bestaat dat het pakket zoek raakt. In dat geval zijn de kosten voor eventueel opnieuw versturen voor uw eigen rekening. Geef dus altijd een adres op waar iemand aanwezig is om het pakket te ontvangen.

  • Wat moet ik doen als ik een fout artikel heb ontvangen?

    Stuur in dat geval een mailtje naar ons (klik hier) met je ordernummer, een foto van het ontvangen product en de omschrijving van dat wat foutief is. Uiteraard lossen we dit snel keurig voor je op.

  • Wat moet ik doen als mijn bestelling beschadigd wordt afgeleverd?

    Stuur een mail naar ons (klik hier) met daarbij een foto waarop de beschadiging te zien is en de omschrijving van hoe het product is ontvangen. We nemen dan z.s.m. contact met je op.

  • Ik heb maar een deel van mijn bestelling ontvangen, waar is de rest?

    Om er zeker van te zijn dat jouw bestelde producten zo mooi mogelijk bij je worden afgeleverd versturen we de wanddecoraties en accessoires vaak in aparte verpakkingen. Ondanks dat wij deze gelijktijdig overhandigen aan de pakketpost, gebeurt het in enkele gevallen dat het door de pakketpost niet gelijktijdig wordt geleverd. Je tweede pakket is echter naar je onderweg als je er pas eentje hebt ontvangen, helaas moet je in dat geval dus nog even geduld hebben. Heb je het drie dagen na levering van het eerste pakket nog niet ontvangen? Stuur een mail naar ons (klik hier) met je ordergegevens.

  • Waarom werkt mijn kortingscode niet?

    De kortingscode moet bij de check-out correct worden ingevuld zonder aanhalingstekens en exact in kleine letters of hoofdletter waar de code precies uit bestaat.

  • Ik heb mijn bestelling al geplaatst, maar ben vergeten een kortingscode in te vullen, kan dit achteraf nog?

    Als je bestelling al afgerond is, is het helaas niet meer mogelijk om achteraf nog een korting toe te passen.

  • Ik heb een bericht ontvangen van Post NL dat ik moet bijbetalen voor de verzending. Kan dit kloppen?

    Nee. Nooit ontvangt u persoonlijk een sms, mail of appje dat u moet bijbetalen voor de verzendkosten van uw bestelling. Gelieve dit dan ook altijd te negeren, dit zijn helaas phishing praktijken. Bij twijfel, mail altijd even naar ons alvorens u wel zou doorklikken op een verdacht bericht.

  • Waarom heb ik geen bevestigingsmail ontvangen?

    Controleer a.u.b je spam folder in je mail. Als je ook daar geen bevestigingsmail hebt ontvangen, heb je naar alle waarschijnlijkheid een typefout gemaakt in je mailadres. Een verzendbevestiging wordt geautomatiseerd verzonden binnen enkele minuten na je bestelling.

Retouren

  • Hoe retourneer ik (een deel van) mijn bestelling?

    Voor je je bestelling retourneert, dien je even een mail te sturen naar info (klik hier) met daarin je ordernummer en de reden dat je wilt retourneren. Vervolgens ontvang je van ons retourinstructies. Retourkosten zijn voor eigen rekening. Bij pakketten groter dan 100 cm (behalve muurstickers) zijn de retourkosten zeer hoog omdat deze aan u geleverd zijn per vervoersbedrijf en deze ook per transportbedrijf geretourneerd moet worden. Houdt u hierbij rekening met kosten van circa €100,-. Maak daarom een weloverwogen keuze wat u bestelt zodat u geen onnodige kosten kwijt bent aan retourneren. Op maat gemaakte artikelen (aanpassingen in afmeting, kleur of naamstickers) kun je niet retourneren. Als je een foutief artikel hebt ontvangen of een kapot artikel kun je uiteraard het artikel retourneren. Het adres voor retouren is alleen een postadres en dus dient u het pakket per post op te sturen.

  • Hoe verpak ik mijn retourzending?

    Gebruik hiervoor de doos waarin het product dat je wilt terugsturen ook aan jou is geleverd. Als je twee of meer artikelen wilt retourneren en je hebt deze in meerdere dozen ontvangen, dan mag het retourneren in 1 verpakking, ook kun je de dozen hiervoor eventueel aan elkaar vast plakken met tape. Dit bespaart verzendkosten.

  • Kan ik een wanddecoratie met eigen foto retourneren?

    Helaas is het retourneren van een wanddecoratie met eigen foto niet mogelijk. Het kan zijn dat de kwaliteit onverhoopt tegenvalt als je jouw bestelling ontvangt. Echter, de kwaliteit van de foto wordt aangegeven bij het uploaden. Als je er toch voor kiest deze af te laten drukken ondanks dat deze geen optimale kwaliteit heeft, dan is het risico van eventuele mindere kwaliteit voor jouzelf. Wall-art kan geen retouren accepteren van producten met een eigen foto.

  • Wat mag ik absoluut niet vergeten bij het retourzenden?

    We hebben sowieso je volledige naam/adres gegevens nodig, evenals je ordernummer. Bij voorkeur stuur je de originele pakbon mee zodat we je retour goed kunnen behandelen. Zonder adresgegevens of ordernummer kunnen wij je order helaas niet behandelen en zul je je betaalde bedrag ook niet retour kunnen ontvangen.

  • Hoe en wanneer ontvang ik mijn geld terug?

    Als we je retourzending hebben ontvangen, verwerken we deze zo snel mogelijk. Het geld wordt aan je terugbetaald zoals je de betaling aan ons hebt verricht, dus via Adyen, bankoverschrijving of Paypal. Gemiddeld doet de bank er wel een paar dagen over voordat je je geld retour hebt. Even geduld dus.

  • Mijn bestelling is beschadigd afgeleverd, moet ik het terugsturen?

    Als je een product ontvangen hebt wat tijdens het transport beschadigd is geraakt, dien je een mail te sturen naar info (klik hier) met daarbij één of meerdere foto's waarop de beschadiging te zien is. Je ontvangt van ons daarna zo snel mogelijk verdere instructies.

Account & Nieuwsbrief

  • Ik kan geen nieuw wachtwoord aanvragen?

    Als je je eerste bestelling als gast hebt geplaatst, kun je geen nieuw wachtwoord aanvragen. Je zult dan eerst een account moeten aanmaken. Bij problemen, mail naar ons (klik hier).

Contact

  • Ik heb geen antwoord gevonden op mijn vraag, wat nu?

    Als het antwoord op jouw vraag bovenstaand niet is terug te vinden kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice via email (klik hier). We beantwoorden jouw mail indien mogelijk nog dezelfde werkdag.

  • Waarom lijkt het alsof ik geen mails krijg over mijn order?

    De regels rondom spam worden steeds strenger, vaak worden mails onterecht als spam gemarkeerd. Check dus altijd heel goed je spam box of ongewenste mail.

  • verzenden vanaf €3,99

    Verzenden binnen Nederland en België al vanaf €3,99.

  • Binnen 14 dagen na ontvangst kunt u uw bestelling retourneren.

  • Veilig kopen

    Wall-art is aangesloten bij het keurmerk Trusted Shops waardoor u 100% veilig bij ons kunt bestellen.

  • Voor u geproduceerd

    Een groot deel van ons assortiment produceren we zelf. Zo bent u altijd verzekerd van een gloednieuw product.

  • Milieubewust

    We zetten ons actief in voor het milieu en ontwikkelen milieuvriendelijke producten waar mogelijk.

  • Veilig betalen

    Bij ons betaalt u altijd veilig per iDEAL, Bancontact, Creditcard, Paypal of bankoverschrijving.

Succesvol aan je mandje toegevoegd!

- Er zijn geen artikelen in uw mandje -

Winkel verder
SuccesWaarschuwingFout
Filter
Behang